chen zissu
הגדלת מכירות באתרי שופיפיי

אמנם עולם המסחר המקוון אינו חדש בכלל, אך הוא ללא כל ספק הפך להיות פופולרי במהלך השנים האחרונות, וזאת בהתאם לעלייה בפופולריות של הרכישות באינטרנט. 

היום יותר ויותר לקוחות הבינו עד כמה זה יעיל לעשות את הקניות שלהם מהנוחות של ביתם, ובהתאם ניתן לראות יותר ויותר חנויות שופיפיי פעילות. אז איך מנצלים את המגמה הנוכחית, ומגדילים את המכירות בחנות המקוונת שלנו? 

בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. בכתבה זו, נסביר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על הגדלת מכירות באתרי שופיפיי וכל הסובב סביב נושא זה. 

זיהוי קהל היעד

כאשר אנחנו פותחים חנות שופיפיי, המטרה שלנו היא אחרי הכל להגיע לכמה שיותר לקוחות, להם נוכל לעזור עם המוצרים והשירותים המיוחדים שלנו. 

מעבר לכך, נרצה גם להגיע לקהל יעד בינלאומי ככל הניתן, הרי זו אחת מנקודות החוזקה העיקריות של התרחבות עולם המסחר המקוון. אז איך עושים את זה? 

ובכן, היום פשוט מאי פעם לזהות את קהל היעד, וזאת בזכות נתונים רבים המונגשים לנו על ידי שופיפיי. מעבר לכך, ניתן לזהות היום באופן פשוט מאי פעם את קהל היעד באמצעות מגוון כלי AI מתקדמים. 

אמנם, חשוב לזכור כי בכל אופן הגדלת מכירות מתבססת קודם כל ע"י פניה לקהל הנכון והצגת פתרון לבעיות שלו. 

הגדירו יעדים

כמו כל עסק אחר, גם בעת הגדלת מכירות בזמן בניית אתר שופיפיי - הגדרת יעדים ברורים ורלוונטים היא חלק בלתי נפרד מההצלחה שלכם. הגדרת יעדים בעצם מהווה את הבסיס הראשוני בדרך להצלחת אסטרטגיית המכירות שלכם. 

היעדים שלכם אמורים להיות ספציפיים, תחומים בזמן וכמובן גם ניתנים למדידה. כך לדוגמא, במקום להתמקד באופן כללי בכל הנוגע ליכולת הגדלת מכירות החנות שלכם, ניתן להציב יעד ריאלי כמו להגדיל את הכנסות האתר ב-15% לפחות ברבעון הבא. 

את היעד נוכל לפרק ליעדים קטנים יותר, כמו הגדלת קצב ההמרה, הגדלת ערך ההזמנה הממוצע וכדומה. מכאן נוכל להבין בדיוק מה אנחנו צריכים לעשות על מנת לעמוד ביעדים שלנו. 

הגדרה כזו של יעדים מפורטים מאפשרת לנו לא רק להתקדם ולהגדיל את המכירות שלנו, אלא גם לעקוב אחר ההתקדמות שלנו בצורה שוטפת לאורך זמן. 

כך גם נוכל לזהות חוסר תיאום בין הציפיות לבין העמידה ביעדים שלנו בשלב מוקדם, וזאת על מנת שנוכל לטפל בבעיות בהקדם.

 

חווית משתמש ברמה הגבוהה ביותר

חווית משתמש היא חלק בלתי נפרד מכמות המכירות באתר אונליין ותורמת באופן ישיר להגדלת מכירות. ככל שחווית המשתמש חיובית ואיכותית יותר, כך קרוב לוודאי כי הלקוח לא רק ישאר באתר, אלא ירצה לרכוש יותר, וכמובן גם יחזור אליו. 

ובכן, קיימים מספר היבטים באשר לחווית המשתמש. אחד מהם הוא כמובן מהירות טעינת האתר. אתר איטי גורם ללקוח "לנטוש" אותו ולאבד סבלנות, בעוד כי אתר נגיש ונוח שנטען מהר תורם לחוויה חיובית יותר. 

הלקוחות היום אינם סבלניים, והם מצפים לחוויה מהירה וחלקה. מעבר לכך, חשוב לעצב את האתר בצורה אסתטית, אך גם הגיונית, נגישה ואינטואיטיבית לניווט. 

מבנה האתר אמור להיות הגיוני ומסודר בצורה היררכית וברורה, מה שנוכל לעשות על ידי הכנת קטגוריות ברורות לצד סקשן חיפוש. חשוב לא פחות גם לוודא שיש מספיק מידע רלוונטי שיכול לעזור ללקוח בעמודי המוצרים עצמם. 

יתר על כן, תמיד נשאף להבליט את יתרונות המוצר והמותג ולענות על כל השאלות האפשריות שהלקוח עשוי לשאול, כך שבסופו של דבר יהיו יותר אלמנטים וכלים באתר שיעודדו את הלקוח לבלות בו זמן רב יותר. 

אסתטיות מעל הכל

לצד היבטים פונקציונליים, חשוב לא פחות גם להשקיע בעיצוב החזותי של האתר. כאשר אנחנו מתחילים בתהליך פתיחת חנות שופיפיי נרצה לבנות אתר אסתטי, שעוצב בצורה יפה שגם מתאימה לאופי המוצרים שלו. 

אתר שאינו רק מזמין ומקצועי, אלא הוא למעשה גם עוזר לנו להשרות מעין תחושת אמון אצל הלקוח. לקוחות נוטים לקחת ברצינות אתרים שמעוצבים בצורה נקיה וברורה, עם שילוב נכון בין התאמת הצבעים לבין שימוש בפונטים וברווחים. 

יש לציין כי גם תמונות המוצרים משפיעות על כך. כל הגרפיקה באתר באופן כללי אמורה להיות באיכות גבוהה, והיא גם אמורה להתאים לאופי המותג ולאסתטיקה הכללית שלו. 

במילים אחרות - חשוב להשקיע באיכות התמונות ובאיכות הגרפיקה באתר, וחשוב לא פחות להתאים אותן לנימה העיצובית באתר עצמו. קו עיצובי אחיד עוזר לנו ליצור חוויה אחידה, מאורגנת ומקצועית, מה שיכול להוביל להגדלת מכירות. 

לא לשכוח - הנעה לפעולה

עוד חלק בלתי נפרד משיפור ביצועי האתר הוא הנעה לפעולה, וזה נוגע לחנויות פרטיות וכן גם לפתיחת חנות אינטרנטית b2b. למעשה, על ידי הוספת הנעה לפעולה נוכל לבצע הגדלת מכירות כמעט באופן מיידי. 

כפתורים כמו "הוסף לעגלה", "הזמן עכשיו" וכדומה אמנם נראים לכם בסיסיים, אך מדובר באחד האלמנטים החשובים ביותר באשר לניהול חנות מקוונת. 

אותם כפתורי הנעה לפעולה בעצם מציגים ללקוח את נקודת ההמרה, בה הוא עובר מגולש ללקוח משלם. חשוב לוודא כי כפתורי ההנעה לפעולה שלכם בולטים ומנוסחים היטב, באופן קצר וקולע. 

נרצה גם למשוך את תשומת ליבו של הלקוח ככל הניתן, ולשם כך נוכל להשתמש בצבעים בולטים ואפקטיביים כמו אדום או כתום בהיר. עם זאת, חשוב לעשות זאת במיתון, ולא להפוך את העמוד לחזותי ובולט מדי, משום שלקוחות בדרך כלל לא אוהבים שיווק אגרסיבי מדי. 

חשוב להדגיש כי יש חשיבות גם למיקום הכפתורים בדף שכן, תמיד נשאף שהכפתור יהיה נגיש וקל למציאה. הלקוח בסופו של דבר לא אמור להתאמץ על מנת להוסיף מוצר לעגלה שלו.

ממשק ידידותי למשתמש

הגיע הזמן להתאים את הממשק של האתר. ממשק ידידותי למשתמש כמובן תורם לנו עם הגדלת מכירות, אך לשם כך נצטרך ממשק אינטואיטיבי, נגיש ונוח לשימוש. 

הגולש בגדול מצפה למצוא בדיוק מה שהוא צריך באתר, בלי צורך בהסברים מעמיקים ומיותרים - מענה ישיר לבעיה שלו. גם הניווט באתר אמור להיות נוח, ונוכל לעשות זאת על ידי סידור של קטגוריות ותתי-קטגוריות.

כמה מילים לסיכום

כל בעל חנות מקוונת היה רוצה לשים דגש על הגדלת מכירות, ולשם כך החלטנו להסביר לכם על כך היום. במידה ואתם רוצים לשפר את הביצועים של החנות המקוונת שלכם, מומלץ ליצור קשר עם Zissu LTD מומחה שופיפיי שילווה אתכם לאורך כל הדרך. 

שאלות נפוצות

איך לשפר את אמינות המותג?

כדי לשפר את אמינות המותג, יש מספר דברים שצריך לעשות. נרצה קודם כל לשמור על שקיפות מלאה מול הלקוח. מעבר לכך, חשוב להביא תוכן ומידע מקצועי לאתר שמספק ערך בחינם ללקוח, מה שמגביר את תחושת האמון. כלי מאוד יעיל שיכול לעזור בכך הוא דוח ביצועים על האתר מבית Zissu LTD.

האם כדאי לכלול ביקורות באתר?

בהחלט. ביקורות וחוות דעת חיוביות בהחלט משפרות את אמינות המותג ויכולות לתרום באופן ישיר להגדלת מכירות בעסק שלך.