מיגרציה מעבר חנות לשופיפיי

החלפת מערכת אתר (פלטפורמת איקומרס) חייבת בהכרח לשפר את הישגי האתר הנוכחי. ישנן כמה סיבות עיקריות להחלפת מערכת: חסכון עלויות פיתוח, ידידותית למשתמש, חדירה לשווקים חדשים ו/או התממשקות לשירותים חיצוניים באופן מובנה שלא היו קיימים במערכת הנוכחית. על אף שמעבר ממערכת אתר אחת לאחרת יכול להאיץ את פעילות חנות האונליין שלנו, ישנם כמה דברים שיש לתת עליהם את תשומת הלב כגון: עלויות המעבר, עיצוב מחדש, שמירה על הדירוגים במנועי החיפוש.

לפני שנתחיל חשוב להדגיש שכמעט בכל פלטפורמת מסחר ניתן להגיע לתוצאות עיצוביות ונראות טובה. לכל פלטפורמה יש יתרונות וחסרונות אך השיקולים אם לעבור מפלטפורמה אחת לאחרת תהיה בד"כ הממשקים הפנימיים ושיקולי תחזוקה יותר מאשר הנראות החיצונית.

חסכון בעלויות פיתוח

בשנים האחרונות אנו חווים נדידה גדולה של לקוחות מפלטפורמות כמו WOOCOMMERCE, MAGENTO ואחרות לשופיפיי. חשוב לציין שמערכות אלו המבוססות על קוד פתוח מאפשרות גמישות פיתוחית גבוהה. יחד עם זאת, אם לבעלי העסק אין רקע בפיתוח, התשלום על תחזוקה קבועה ותשלום על שינויים סטנדרטיים וקבועים באתר יכול להפוך להוצאה גבוהה ומיותרת. שימוש במערכת ידידות למשתמש עם מערכת ניהול (CMS) ותפריט צד לביצוע שינויים טקסטואליים, תמונות ווידאו מתוך מערכת האתר בקלות ונוחות תאפשר להיפטר כמעט לחלוטין מצורך במפתחים חיצוניים. שופיפיי המספקת מערכת ניהול נוחה, תמיכה מצד הפלטפורמה בשיטות רבות (טלפון, נציג לייב, אימייל, קורסים מקצועיים, מענה ברשתות החברתיות ועוד) חוסכת לחלוטין את ההוצאות האחרות.

אנליטיקות ודו"חות מפורטים

בחלק ממערכות האיקומרס נושא האנליטיקות אינו חלק מובנה במערכת האתר. כתוצאה מכך, מנהלי האתר צריכים להתממשק לכלים חיצוניים כמו Google Analytics או תוספים חיצוניים המציגים את המידע על כמות המבקרים, מהיכן גלשו, באיזה מכשיר, מה היה אורך הביקור ובכמה דפים גלש המבקר, אם קנה מה קנה וכמה ולקבל סטטיסטיקות כלליות. אם בעלי החנות ללא רקע טכני, קרוב לודאי שיצטרכו לשלם לאיש מקצוע על החיבורים הרלוונטיים, תחזוקה ודו"חות שוטפים. בשופיפיי ישנה מערכת אנליטיקות מובנת הכוללת: דו"חות פיננסיים, המלצות על בניית מארזים, מידע על הנחות ופעילות המבקרים ועוד.

כמו כן, בשונה ממערכות אחרות בשופיפיי ניתן לעקוב אחר מלאי עד משתנה המוצר (VARIANT) כלומר, במקום להתיחס לחולצה כפריט בפני עצמו ניתן לעקוב אחר חולצה אדומה במידה M ולעקוב אחרי הפריטים לפי מק"טים שונים. כמו כן, יש אפשרות ליצור צפי מלאי, לעקוב אחר הזמנות שבד"כ ולהציג אפשרויות להזמנה מוקדמת (PREORDER).

חדירה לשווקים חדשים

אם עד היום השתמשתם במערכת מקומית, יתכן ומערכת הסליקה שלכם לא תומכת בקבלת כרטיסי "תייר" – כרטיסי אשראי מחו"ל. יתכן ולא התעסקתם עד כה עם יצוא, מכסים, שליחויות מחוץ לישראל, המרת מטבע, אחסון ולוגיסטיקה במדינות זרות. למדינות שונות יש שירותים מקומיים והיינו רוצים שבעת חדירה לשוק חדש המערכת החדשה תדע לתמוך בשינויים הללו.

בשופיפיי, בארה"ב למשל יש תמיכה במערכת תשלומים של הפלטפורמה – Shop Pay, קבלת תשלומים גם מארנקים וירטואלים קרי: Amazon Pay, Apple Pay, Google Pay כרטיסי אשראי בינלאומיים. נוכח הסכמים קיבוציים ישנה הנחה של עד 70% בשירותי משלוח באמצעות USPS, UPS, FEDEX. חיבור למערכת המחסנים הלוגיסטיים של שופיפיי Fulfilment Network כמו גם חיבורים למערכות חיצוניות שאינן בבעלות שופיפיי. המערכת מתממשקת לערוצי מכירה רבים ברשתות החברתיות (כולל TikTok), מרקטפלייסים Amazon, Ebay, Walmart ואפילו שירותי מכירה לעסקים ומפיצים של שופיפיי HANDSHAKE.

השלכות המעבר

על אף כל היתרונות שתארנו כרגע. ישנם כמה נושאים שיש לקחת בחשבון בעת המעבר.

עיצוב מחדש

לעיתים, עם המעבר לפלטפורמה חדשה מומלץ לעשות חישוב מחדש. לעשות סקר בין לקוחות האתר ולהבין היכן קיימים הקשיים שלהם עם האתר הנוכחי, כיצד ניתן לשפר את חווית המשתמש או לסווג את הלקוחות (סגמנטציה) לקבוצות ממוקדות יותר ולשפר את השיווק אליהן והתנועה שלהן באתר. בהנחה וכבר חשבתם על שינוי עיצוב ומחפשים בעלי מקצוע בנושא מוזמנים לשלוח לנו הודעה עם האתר הנוכחי, רפרנסים עיצוביים או מתחרים שחשבתם עליהם ונשמח ליעץ ולתת לכם הצעת מחיר עבור הליך העיצוב מחדש.

SEO

פלטפורמות שונות מכילות מבנה קישורים מעט שונה. בדיוק לשם כך חשוב לדעת שיחד עם המעבר הדירוג שלכם במנועי החיפוש ישמר (כל זאת בהנחה וכבר שילמתם בעבר על הליך SEO או שבאופן אורגני התברגתם למקומות גבוהים במנועי החיפוש). בשופיפיי, ישנה אפשרות ליצור הפניה מחדש של הקישורים 301 על מנת לא לפגוע בדירוג האתר על אף שמבנה הקישורים שונה, זאת לפני העברת הדומיין (קישור לאתר). כמו כן, ניתן לעדכן את מפת האתר דרך Google Search Console המעדכן את מבנה האתר ומאפשר למנועי החיפוש של גוגל למצוא את התוכן הקיים בדפים השונים באתר.

עלויות המעבר

העלויות מתחלקות ל3: עיצוב מחדש (בהנחה ובחרנו לשנות את העיצוב), פיתוח – העלות להעביר את האתר כמות שהוא מפלטפורמה אחת לאחרת (כולל הזנת תוכן, שיטות התשלום, משלוחים וכלל השירותים החיצוניים), עלויות תחזוקה של הפלטפורמה – בשופיפיי למשל אין תשלום על אחסון ו/או הצפנה זהו חלק אינטגרלי מהמערכת. לעומת זאת, ישנה עלות של תוכנית בסיסית המתחילה ב29$.

מעוניינים לקבל הצעת מחיר להעברת האתר מפלטפורמה כלשהי לשופיפיי?