chen zissu
חנות אינטרנטית B2B בשופיפיי

 במהלך השנים האחרונות, ניתן לראות יותר ויותר בעלי עסקים שעברו מהמרחב המסורתי והפיזי למרחב הדיגיטלי. חנויות מקוונות מאפשרות לנו להציע את המוצרים שלנו לקהל רחב יותר של לקוחות, וזאת מבלי שנצטרך לתפעל חנות פיזית לרגע. 

אז איך עושים זאת, מה זו חנות אינטרנטית B2B ועם איזו פלטפורמה כדאי לנו לעבוד? על כך ועוד נסביר לכם במהלך הכתבה הבאה שאתם עומדים לקרוא.

חנות אינטרנטית B2B - קצת רקע

חנות אינטרנטית B2B זו למעשה חנות אשר פונה לקהל עסקי ספציפי. חנות מקוונת כזו אינה דומה במהותה כלל לחנות המיועדת עבור קהל פרטי. 

להלן כמה דוגמאות:

  • אמצעי תשלום - בדרך כלל, אמצעי התשלום של חנויות B2B שונים לחלוטין מאמצעי התשלום המקובלים עבור חנויות אינטרנטיות המיועדות עבור קהל פרטי. כך לדוגמא, חנויות B2B בהרבה מאוד מקרים נוטות לעבוד עם צ'ק בדחיית תשלומים של שוטף 30 / 60 / 90, בעוד כי נדיר לראות לקוחות פרטיים שבוחרים לשלם כך.
  • רכישה כמותית - חנויות B2B מאופיינות בתצוגה עבור רכישה כמותית שכן, בדרך כלל לקוחות עסקיים רוכשים בהיקף גדול הרבה יותר בהשוואה ללקוחות פרטיים, ועל כן יש לבצע התאמה מבחינת תצוגת היקף הרכישה. 
  • תוכן מותאם לצרכי הלקוח - בדיוק כפי שלקוח פרטי רוצה לראות תוכן מותאם לצרכיו, כך גם לקוח עסקי. כמובן שעל המוצר רוב הלקוחות העסקיים כבר יודעים, ועל המפרט הטכני של המוצר לא תמיד הלקוח העסקי יצטרך הרחבה נוספת.
    אז מה שונה בתוכן? ובכן, לקוח עסקי בדרך כלל ירצה לראות מאפיינים אחרים בתיאור המוצרים שאנחנו מוכרים. 

כך לדוגמא, חשוב מאוד לחברה או לארגון לדעת מהם זמני האספקה בהתאם לכמות הרכישה שלהם.

המטרה שלנו היא לחסוך להם ככל הניתן את נציג המכירות, ולאפשר להם ליהנות מהנגשה טובה ביותר בתוך האתר עצמו, כמו למשל על ידי הוספת אופציית חיפוש לפי מק"ט (SKU) או תצוגת רשימה בשורות.

יתרונות של בניית חנות שופיפיי 

אחרי שהבנו מהי חנות אינטרנטית B2B, הגיע הזמן לבחור את הפלטפורמה שלנו עבור בניית חנות שופיפיי.

רוב בעלי החנויות המקוונות בשנים האחרונות בוחרים לעבוד עם פלטפורמת שופיפיי, ולא בכדי. הנה כמה יתרונות:

  1. ממשק ניהול נוח ואיכותי - בדיוק כפי שהיא מציעה עבור הלקוח הפרטי, גם עבור בעלי חנויות מקוונות המיועדות ללקוחות עסקיים שופיפיי מציעה מגוון רחב של כלי ניהול מתקדמים. כאשר אנחנו בונים חנות בפלטפורמה של שופיפיי נוכל למצוא כל מה שאנחנו צריכים עבורה תחת מעטפת אחת. בנוסף, שופיפיי מכילה את כל ערוצי המכירה במקום אחד - מכירה ללקוחות קצה באתר עצמו, מכירה במרקטפלייסים, מכירה בין עסק לעסק וכדומה.
  2. מבחר סגנונות עיצוב - שופיפיי ידועה בזכות מגוון רחב מאוד של תבניות עיצוב איתן נוכל לעבוד. כך הרבה יותר קל להתאים את הסגנון העיצובי של החנות לאופי המותג שלנו, וכמובן גם למוצרים הספציפיים שאנחנו מוכרים. יש לציין כי ספציפית עבור B2B קיימות תבניות חדשות של שופיפיי המאפשרות לנו להתאים את העיצוב מראש וללא פיתוח קוד מסובך. 
  3. אבטחה - כולנו יודעים עד כמה אבטחה היא חלק בלתי נפרד ממסחר מקוון. ובכן, כדאי לדעת כי שופיפיי דואגת לכל עניין האבטחה בעצמה, ואף היא שמה דגש משמעותי על כך. כך לדוגמא, במערכת שופיפיי קיים מודל פנימי עבור הונאות אשראי, ולמעשה אנחנו לא צריכים תעודת הצפנה נפרדת עבור החנות שלנו כתוצאה מכך.

 

איך לפתוח חנות שופיפיי בעצמנו?

פתיחת חנות מכירות במערכת שופיפיי אינה פשוטה אך אם תדעו איך לפתוח חנות שופיפיי שלב אחר שלב תהפכו את המשימה להרבה יותר פשוטה:

  • הרשמה - כאשר אנחנו מקימים חנות אינטרנטית B2B באמצעות שופיפיי, הדבר הראשון שנרצה לעשות הוא כמובן להירשם למערכת. לאחר מכן, נוכל לבחור את החבילה בה אנו מעוניינים, אם כי נוכל לקבל מיד עם ההרשמה 14 ימים של ניסיון בחינם.
  • עיצוב - אחרי שנרשמנו ובחרנו את החבילה, הגיע הזמן לבחור את העיצוב של החנות. כאמור, שופיפיי ידועה בזכות מגוון רחב מאוד של תבניות עיצוב מתקדמות, כך שאנחנו לא אמורים להתקשות עם התאמת עיצוב החנות למוצרים שלנו.
  • להוסיף מוצרים - אחרי שעיצבנו את החנות, הגיע הזמן להוסיף את המוצרים שאנחנו מציעים לכל הלקוחות העסקיים שלנו. עבור חנות אינטרנטית B2B נרצה להוסיף גם תמונות איכותיות של המוצרים שכן, כאשר אנחנו עובדים עם לקוחות עסקיים תמיד נשאף שהחנות שלנו תיראה מקצועית, מאורגנת ומסודרת ככל הניתן. יש לציין כי לקוחות שופיפיי + שכבר יש להם חנות ייעודית ללקוח הקצה יוכלו להעתיק את הקטלוג שלהם במלואו, וזאת מבלי שיצטרכו להעלות את התוכן מחדש. 
  • הגדרת שיטות תשלום - אחרי שהוספנו מוצרים ויש לנו חנות כמעט מוכנה לגמרי, נרצה להגדיר את שיטות התשלום. 
  • הגדרת דומיין - הגדרת דומיין היא חלק בלתי נפרד מהקמת חנות אינטרנטית. נוכל לרכוש את הדומיין בעצמנו דרך גורם צד שלישי, אך גם נוכל לעשות זאת ישירות דרך שופיפיי.

קידום החנות

בדיוק כמו בחנות פרטית, גם בעת הקמת חנות אינטרנטית B2B נרצה לקדם אותה בצורה נכונה. לקידום יש השפעה ישירה על הגדלת מכירות, ולכן נרצה לשים על כך דגש.

אז איך מקדמים את החנות בצורה נכונה? להלן כמה דגשים עיקריים:

כוונת החיפוש

כאשר לקוח קצה מבצע חיפוש, זה בדרך כלל אומר שהוא זקוק למידע, שירות או מוצר כלשהו בטווח הזמן הקרוב.

לפיכך, אותו לקוח ככל הנראה יגש לאתרים הראשונים שמופיעים לו בתוצאות החיפוש. לכן, נרצה להתאים את אסטרטגיית התוכן בחנות שלנו לכוונת החיפוש.

במילים אחרות, התוכן המקצועי באתר החנות שלנו אמור להתאים לחיפוש הלקוח. י

ש לציין כי חלק חשוב לא פחות הוא לוודא כי יצרנו תכנים משלימים לחיפושים הראשוניים שביצע הלקוח.

מחקר מילות מפתח

בכל הנוגע לקידום של חנות אינטרנטית B2B, מחקר אודות מילות מפתח איכותיות זו פעולה חשובה ואף חיונית. לרשותכם עומדים מגוון כלים שיוכלו לעזור לכם לאתר מילות מפתח פופולריות, ולסווג אותן בהתאם לצרכי העסק. 

למדו את הלקוחות שלכם

בדיוק כפי שאתם משקיעים בתהליך עיצוב אתר שופיפיי, חשוב לא פחות שתשקיעו בלמידה אודות הלקוחות שלכם. אז איך עושים את זה? ובכן, נרצה למפות את הלקוחות ולדרג אותם.

תמיד נשאף להבין כיצד הלקוחות שלבסוף רוכשים את המוצרים מתנהגים - מה מעניין אותם, מהם הרגלי הקנייה שלכם וכדומה.

אחרי שלמדנו את ההרגלים של הלקוחות שלנו, נוכל להתאים את האסטרטגיה השיווקית שלנו וזאת במטרה לעודד אותם לחזור ולרכוש אצלנו.

כך לדוגמא, אם אנחנו גילינו כי לקוח עסקי מסוים נוטה לרכוש כל חצי שנה, נרצה לשווק עבורו כל ארבעה חודשים לפחות. 

כמה מילים לסיכום

ניהול חנות אינטרנטית B2B דורש מאיתנו הרבה מאוד השקעה, ולכן החלטנו להסביר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על כך היום. על מנת למקסם את הביצועים של החנות שלכם, תמיד מומלץ לעבוד עם נותני שירות מנוסים שכבר עזרו ללא מעט לקוחות בעבר, כמו Zissu LTD מומחה שופיפיי.

שאלות ותשובות על חנות אינטרנטית B2B

האם חשוב להשקיע ב-SEO עבור חנות B2B?

בהחלט. למעשה, חלק ניכר מקנייני ה-B2B נוהגים לסרוק את הרשת בחיפושים אחר המוצרים המתאימים להם לפני שהם רוכשים. ניתן להגיד כי לקוחות כאלו יערכו מספר חיפושים די גדול, ורק לאחר מכן יחליטו היכן הם קונים. 

מה לגבי שיווק מיילים?

ובכן, שיווק מיילים היה ועודנו אחד הכלים השיווקיים הטובים והיעילים ביותר, כמובן אם אנחנו משתמשים בו נכון. עבור חנויות B2B, ניתן ואף מומלץ להשקיע בבניית רשימת תפוצה איכותית עם קהל לקוחות רחב. חשוב להשקיע בתוכן המיילים, ולהקפיד על שליחת מיילים שהתוכן בהם הוא רלוונטי, עשיר וכמובן עונה על צרכי הלקוח.