chen zissu
הגברת מהירות בשופיפיי

ודאי הבחנתם לאחרונה ששופיפיי יצרה כמה שינויים בניהול ממשק המשתמש שלה. הדבר ניכר במדידת מהירות האתר כאשר נכנסים ל online store->themes ומשם ניתן להבחין במדידה החדשה. אם עד היום ראינו מחוג עם אחוזים בין 0-100 המגדירים את ביצועי האתר? כיום ניתן להבחין בכמה שניות לוקח לדף הבית לעלות, כמה מאיות שניה לוקח עד שכל תוכן האתר נטען ועל כלים חדשים של גוגל למדידה אמיתית בזמנים של הדפים השונים.

 הגברת מהירות האתר מגדילה מכירות

אין ספק שקיים קשר ישיר בין שיפור מהירות האתר להגברת המכירות בחנות שופיפיי. שיפור המהירות משפר את חווית המשתמש באתר, מורידה את הנטישה (סגירת חלון האתר) כתוצאה מניווט טוב יותר ובכך משפרת את הדירוג במנועי החיפוש החדשים של גוגל או בשם המקצועי באנגלית: Core Web Vitals. שיפור הדירוג תורם למיקומים טובים יותר בתוצאות מנוע החיפוש ובכך להגדיל את החשיפה למותג. שיפור מהירות = הגדלת המכירה.

איזה כלים קיימים למדידת מהירות טעינת האתר

GOOGLE SPEED INSIGHTS

כלי המאפשר לבדוק את ביצועי החנות באופן רחב ובאחוזים. הכלי מאפשר לראות בתצוגות שונות במחשב ובפלאפון (דסקטופ ומובייל) מה הם הדברים המעקבים את טעינת האתר לרבות: 

  1. קבצי תמונות / וידאו או GIF המכבידים על האתר
  2. קבצים ברזולוציות גבוהות מידי או בפורמט כבד מידי
  3. קבצי קוד ענקיים בעלי אלפי או עשרות אלפי שורות
  4. פניה לשרתים צד שלישי בדמות אפליקציות שופיפיי, טעינת פונטים משרתים חיצוניים, קריאה לשירותי אנליטיקה ועוד.

 הכלי לא מציע דרכים לפתרון הבעיות המוצגות אך מציף אותן ומתאר מה משקל הקבצים הכבדים כמו גם כמה שניות לוקח לקבל תשובה מהשרת אליו פונים ועד כמה שניות זה מעט את טעינת האתר. התמונה המצורפת מציגה ביצועי שיפור מהירות בתצוגת דסקטופ ללקוח הסוכנות מנישת בגדי הספורט לנשים.

GTMETRIX

כלי מתוחכם יותר המאפשר להציג לא רק תצוגה באחוזים של ביצועי החנות אלא את כמות השניות הלוקחת לטעינת של העמוד המתחלק לטעינת תוכן ראשוני (התמונה הראשונה והטקסט הראשוניים העולים באתר) ועד לטעינה מלאה של כלל התוכן באתר (לרבות כלל הסקשנים, כפתור הנגישות, וואטסאפ, פופאפ וכדומה).

בשונה מהכלי של גוגל המדידה מאפשרת בדיקת ביצועים משרתי מחשב שונים היושבים במדינות שונות ויבשות שונות. אמנם ישראל היא לא אחד מהשרתים הללו אך זה הקרוב לנו ביותר יהיה מלונדון באנגליה. כמו כן ניתן לראות שרתים שונים בארה"ב, קנדה, בריטניה, הודו ומדינות נוספות המייצגות אזורים שונים בעולם. כשאני מודד את הביצועים שלי חשוב לי שבמדינה שלי הביצועים יהיו טובים ולא רק באופן כללי. אם אני מוכר לקהלים שונים באזורים שונים אמדוד את מדינת היעד. נזכיר שוב, מכירה באתר אחד לכל העולם אינה שיטה נכונה!

הדשבורד החדש ואיך מגבירים מהירות בשופיפיי?

הדשבורד החדש מציג לנו 3 נתונים:

  • LOADING SPEED - מהירות טעינת העמוד
  • INTERACTIVITY - התאמה לרזולוציות שונות ומדד חווית המשתמש
  • VISUAL STABILITY - עד כמה דברים קופצים ברקע באמצע הגלישה באתר

 ליד כל מדד יש צבע וציון כללי: GOOD, MODERATE, POOR. אם נלחץ על הציון והצבע הכתוב לנו בתוצאות האישיות שלנו אותן ניתן לראות תחת ONLINE STORE->THEMES נראה הרחבה של התוצאה עם התוצאות שלנו ביחס לציון הכללי לצד הצגה של המלצות לשיפור. כך למשל נראה האתר שלנו של ZISSU LTD:

וכמובן שעל אף התוצאות הטובות כפי שמוגדר במדדים של שופיפיי לשופיפיי יש גם המלצות לנו ולכל חנות שהיא המוצגים ממש מתחת למדדים הנ"ל. מאחר ונהיה מעוניינים להציג פתרונות רחבים יותר נציג כמה דרכים לשיפור מהירות בחנויות שופיפיי.

איך משפרים מהירות בחנויות שופיפיי?

הינה כמה דברים שכל חנות יכולה לעשות ואנחנו בZISSU LTD נשמח לעזור לכם ביישום שלהם:

  1. דאגו שהתמונות שלכם יהיו בפורמט JPEG וברזולוציה המתאימה. אין באמת צורך בתמונות באיכות HD 4K זה יותר מתאים למסכי ענק ופחות לתצוגת מובייל או דסקטופ.
  2. לוגו? אייקונים? עדיף להשתמש בפורמט וקטורי כמו SVG
  3. קבצי וידאו הרצים בלופ תמיד יהיו קלים יותר מGIF
  4. טעינת הדרגתית של העמוד LAZY LOAD ולא של כל התוכן בעת ובעונה אחת תשפר את זמן הטעינה של התוכן הראשוני
  5. יש לכם פופאפ? דאגו שרק דבר אחד יקפוץ וגם הוא אחרי 10 או 15 שניות בתזמון מתאים
  6. השתדלו להמנע משימוש יתר באפליקציות. בחלק מהמקרים ניתן לפתח את אותו הכלי בקוד בתשלום חד פעמי ובעבודה סטטית.
  7. ודאו שהתבנית שלכם מעודכנת, הררכיית קוד נכונה והתאמה לשידרוגים האחרונים של שופיפיי תחסוך המון. רוב החידושים כוללים שיפורי מהירות באופן מובנה.

כמובן שזו רשימה חלקית בלבד של טכניקות שבהן אנו משתמשים לשפר את המהירות עבור לקוחותינו. גם לשופיפיי יש עוד הצעות רבות שהיא בעצמה מציאה

לא בטוחים כיצד ליישם את הצעות שיפור המהירות? זקוקים לבעלי מקצוע שיעזרו לכם להוריד את זמני הטעינה ולשפר את מהירות טעינת המכירות? רוצים למכור יותר? אם הגעתם עד לכאן ומעוניינים להתחיל לבצע שינויים פנו אלינו בטופס הפניה מטה.