חנות שופיפיי היא חנות לכל דבר וחלים עליה אלמנטים פסיכולוגיים ושיווקיים שחלים גם על חנויות קמעונאות רגילות או חנויות אינטרנטיות אחרות. בעלי חנות בשופיפיי המבינים כיצד לרתום מספר עקרונות חשובים למען האינטרסים השיווקיים שלהם, ידעו אילו כוחות משפיעים על הגולש ומה מניע אותו – יוכלו למקסם את המכירות שלהם וליצור חנות משגשגת.

Zissu LTD
10 הטיפים למקסום המכירות | Zissu LTD

הפלטפורמה של שופיפיי מאפשרת לכם ליצור העתק דיגיטלי של החנות הפיזית שלכם. במידה ואין לכם חנות פיזית – דרך שופיפיי תוכלו לנהל חנות הלכה למעשה ולמכור בקלות לכל מקום בעולם. חנות שופיפיי היא חנות לכל דבר וחלים עליה אלמנטים פסיכולוגיים ושיווקיים שחלים גם על חנויות קמעונאות רגילות או חנויות אינטרנטיות אחרות. בעלי חנות בשופיפיי המבינים כיצד לרתום מספר עקרונות חשובים למען האינטרסים השיווקיים שלהם, ידעו אילו כוחות משפיעים על הגולש ומה מניע אותו – יוכלו למקסם את המכירות שלהם וליצור חנות משגשגת. להלן 10 טיפים מאלפים לניהול החנות שלכם בשופיפיי.

  1. צבעוניות ואסתטיקה: בעולם הדיגיטלי אין מקום לפספס כשמדובר בנראות, במיתוג ובעיצוב. הגולשים רגילים לקבל תמונות יפות ומשובחות שמציגות את המוצר באופן הטוב והמדויק ביותר. זה חלק מהחוויה ומהרושם שהם מקבלים בעת הגלישה בחנות. אל תיכללו באתר שלכם תמונות מוצר שאינן נראות טוב דיין. כשאין אפשרות לראות ולחוש את המוצר במציאות באופן פיזי ואישי, התמונות הן הערוץ שלכן להציג אותו לגולש - אז כדאי לוודא שהן לא פחות ממעולות.
  2. חווייתיות: מבחינה פסיכולוגית, כל קנייה היא חוויה. ככל שצוללים יותר לנבכי נפשו של הצרכן, מבינים שהוא מונע משלל סיבות רגשיות המשפיעות עליו לבצע רכישה באופן כללי ורכישה ספציפית באופן פרטני. על מנת שהוא ירצה לחזור לבקר בחנות ועל מנת שהוא ירכוש בה מלכתחילה, כדאי שהוא שתעניקו לו חוויית משתמש טובה ומהנה ככל האפשר.

 חווית משתמש

  1. הדדיות: לתת ללקוח משהו שהוא לא ישלם עבורו. לא לכל צריכה של לקוח צריכה להיות עלות כלכלית. נותנים ללקוח משהו במתנה פעם אחת, והוא עשוי לחזור לחיק החנות שלנו עוד פעמים רבות לאחריה.
  2. סמכות: רוב האנשים בעולם מגיבים באופן מכבד לסמכות ולניסיון. אם ביכולתכם לכלול תוכן מסוים באתר, בין אם מדובר בסרטון או בתוכן מילולי, אשר יצר איש מקצוע מכובד ומוכר בתחומו ומתקשר למה שאתם מוכרים – עשו זאת. כך תוכלו להעניק למוצרים שלכם נופך מעמיק יותר וארשת של מקצועיות. יכול להיות שמדובר בכתבה ממגזין, במחקר של חוקר או מדען, בפוסט או בסרטון מיוטיוב – הכל הולך, כל עוד מדובר באיש מקצוע מנוסה.
סמכות
  1. מובילי דעה: בהמשך לטיפ הקודם – גם מובילי דעה בתחום מסוים יכולים לעזור לכם לשווק את המוצרים שלכם. ניתן לשלוח את המוצרים שלכם ללא עלות למובילי דעה רלוונטיים ולבקש שיפרסמו אותם, במידה והם אהבו, נהינו והתרשמו לטובה. זאת השקעה חכמה ומשתלמת לטווח הקצר ולטווח הארוך ועוד אבן בבניין האיתן שאתם בונים.

 

  1. להראות שזה עובד: כדאי לכלול דירוגים וביקורות למוצרים שלכם. אנשים נוטים ללכת אחרי רחשי ליבם של אחרים. אם המוצר טרם דורג, ניתן לכלול דרך תוספים חוות דעת של לקוחות מפלטפורמה אחרת או להוסיף תמונות של לקוחות באינסטגרם שמשתמשים במוצר שלכם ואהבו אותו. קיים גם תוסף ששולח אימיילים ללקוחות, לאחר שקיבלו את המוצר, ושואל לחוות דעתם לגביי חוויית הרכישה, יעילות המשלוח והשימוש במוצר.
  2. פחד מפספוס: תדאגו לעיתים לציין שהמוצר שלכם מוגבל בזמן או שהמלאי מוגבל. מדובר באלמנט פסיכולוגי שמשפיע פעמים רבות על הצרכן לרכוש באותו רגע, מטעם החשש הנודע להפסיד או לפספס. ניתן להשתמש בשעוני עצר, לציין את כמות המלאי שנותרה או ליצור מוצרים במהדורה מוגבלת.
שעון עצר
  1. רספונסיביות: אם זה לא ברור עד עתה, אז זה חייב להיות ברור: כיום לפחות חצי מהגלישה, אם לא יותר מכך, מבוצעת דרך מכשירים ניידים. פחות ופחות אנשים גולשים דרך המחשב. עליכם לוודא שאתם משתמשים בתבניות רספונסיביות שמתאימות לטאבלטים, לסמארטפונים ולמעשה לכל מכשיר באשר הוא. אל תפסידו לקוחות בגלל עניינים טכניים (או בכלל).
רספונסיביות
  1. אינטראקציה: חשוב ליצור אינטראקציה מתמדת עם הלקוח - וכל המרבה, הרי זה משובח. מעבר לחוויית המשתמש ולחוויית הרכישה באתר, כדאי ליצור אינטראקציה עם הלקוח גם דרך הדברים הקטנים. למשל, לשלוח מיילים שמאשרים את השליחה של המוצר בדואר, לספק התראות בדבר החזרים כספיים, לבקש את חוות דעתו לגבי המוצר והאתר – ועוד. תראו ללקוח שאכפת לכם ותנו לו מנה הגונה של תשומת לב. הוא יאהב את זה. רכישה היא תהליך, אם תיצרו אינטראקציה ארוכה ככל הניתן, קיים סיכוי טוב יותר שהלקוח יחזור שוב ויראה נאמנות למותג.
  2. פשטות: לא כולם הקלידו WWW כבר בגיל 3. לא כולם בקיאים בטכנולוגיה ועדיין קיימים אנשים שהבקיאות הטכנולוגית שלהם מעט לוקה. ממשק המשתמש באתר חייב להיות פשוט, נוח וקל לתפעול. אל תכללו יותר מדי תוספים ואל תסבכו את הלקוח באשר הוא. מינימליזם בא לקראתכם ויעזור לגולש לרכוש את המוצר מבלי להסתבך, ובסופו של יום – זה מה שאנחנו רוצים שיקרה.