קידום חנות שופיפיי - 13 טעויות נפוצות


סרגל הצד בבלוג

בעידן שבו חלק נרחב מפעילות המכירה של בתי עסק עבר לזירה הדיגיטלית, ניהול מוקפד וסדור של אתרי מסחר הפך להיות מרכיב הכרחי באסטרטגיית השיווק של כל עסק. עסקים רבים, שהשקיעו לא מעט משאבים וזמן בהקמה של אתרי מסחר שבאמצעותם הם מציעים למכירה מוצרים או שירותים, מוצאים את עצמם עם תנועה אורגנית דלילה של גולשים. אחת הסיבות לכך, היא קונפיגורציה לא מיטבית של אתרי המסחר האלו והתאמה חלקית שלהם לדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש המובילים.

במאמר הזה ננסה לסקור 13 טעויות נפוצות המאפיינות ניהול של אתרי מסחר.

 

טעות מספר 1: תיאורי מוצר לא איכותיים

שלוש הטעויות הנפוצות שמבצעים בעלי אתרים בכל הקשור לתיאורי המוצר שהם מטמיעים בעמודי המוצר השונים הם השארת תיאורי המוצר ריקים, שימוש בתיאורי מוצר רזים ודלילים, או שכפול של תיאורי המוצר מאתרים אחרים.

על מנת לייצר תיאורי מוצר שמנועי החיפוש יוכלו לסרוק, לאנדקס ולהחליט לדרג במיקום גבוה, יש להקפיד על שילוב מידע איכותי שיסייע לגולש, כמו מידות, צבעים ותכונות נוספות של המוצר.

טעות מספר 2: העדר ביקורות על המוצר

ביקורות גולשים על המוצר הן חלק משמעותי ביותר שתורם לשיפור של שיעורי ההמרה של גולשים. רבים מן הגולשים בודקים את איכות פרופיל הביקורות על המוצר על מנת להבין האם החסרונות שמצאו בו גולשים אחרים רלוונטיים לצרכים שלהם.

 

הטעויות הנפוצות במקרה זה הן העדר ביקורות איכותיות ורלוונטיות כחלק מפרופיל הביקורות או העדר שילוב של סכמת ביקורות בדף המוצר, אשר מציגה את רמת שביעות הרצון של הגולשים מן המוצר.

טעות מספר 3: העדר אופטימיזציה לשאילתות שמבצעים גולשים

כאשר מבצעים אופטימיזציה של עמודי מוצר לשאילתות שיבצעו גולשים במנוע החיפוש, מתקיים מתח מתמיד בין הרצון לעשות שימוש בשם המותג ובין הצורך לשלב מילות מפתח שגולשים יחפשו בפועל. בכל הקשור להגדלת הטראפיק האורגני, רבים מן העסקים מתמקדים דווקא בתיאורי מוצר שאינם רלוונטיים, כוללים בעיקר את שם המותג, אך לא מוכוונים לביטויים שגולשים עושים בהם שימוש בפועל כחלק מן השאילתא.

טעות מספר 4: דחיסת מילות מפתח בעמודי מוצר

רבים מבעלי העסקים אשר מעוניינים לקדם את המוצר שלהם בדפי תוצאות החיפוש נוקטים באסטרטגיה שגויה של דחיסת מילות מפתח. באמצעות מתודה זאת הם משלבים את מילות המפתח העיקריות בצורה מוגזמת ביחס לטקסט. דחיסת מילות מפתח כזו מספקת חווית גלישה לא איכותית, ומזוהה ברוב המקרים על ידי מנועי החיפוש כהפרה של ההנחיות שלהם.

טעות מספר 5: העדר תגיות אלט לתמונות

אי שילוב של תגית אלט לתיאור התוכן המוצג בתמונות הוא שגיאה כפולה מבחינת קידום דפי המוצר. ראשית, למנועי החיפוש השונים קשה יותר יהיה ללמוד במה עוסק המוצר ומה מוצג בתמונת המוצר, ולפיכך יעדיפו לדרג גבוה יותר מוצרים שכן הוטמעה עבורם תגית אלט לכל תמונה. שנית, לשימוש בתגית אלט ישנה חשיבות גדולה לצורך הנגשת האתר לבעלי לקויות ראיה שונות. באמצעות תגית האלט הם יכולים לעשות שימוש בתוכנות מיוחדות שמקריאות להם את תוכן הדף. העדר שילוב של תגית אלט, כאמור, ימנע מאותם גולשים לצרוך את התוכן באתר ויעודד אותם לעבור לאתר הבא בדפי תוצאות החיפוש.

טעות מספר 6: כותרות שאינן ייחודיות

רבים מבעלי העסקים אשר מנהלים אתרי מסחר אינם מבינים שהשקעת משאבים בבחירת כותרות המטא הנכונות יכולה לחולל פלאים באיכות הדירוגים של המוצרים בדפי תוצאות החיפוש, ומהווה פקטור מרכזי בכל פרויקט קידום אתרים. שימוש בכותרות משוכפלות והעדר חשיבה יצירתית בניסוח הכותרות האלו עלולים לגרום לפגיעה בדירוגים של דפי המוצר,גם אם אלו רלוונטיים לחיפוש שמבצע הגולש.

טעות מספר 7: שימוש בכתובות עמוד לא ידידותיות

למבנה ה - url שעושה בו שימוש מערכת ניהול האתר ישנה חשיבות ביכולת להנגיש למנועי החיפוש הן את מבנה האתר, והן מילות מפתח עיקריות שבהן עוסק העמוד. מבנה url ידידותי מאפשר לגולשים לשתף את המוצר ביתר קלות ובצורה ויזואלית מרשימה יותר.

 רבים מבעלי העסקים אשר מנהלים אתרי מסחר מתעלמים מן הפרקטיקה הזאת ובוחרים במבנה כתובות אתר לא אופטימלי ולא ידידותי.

טעות מספר 8: הטמעת תוכן רזה בעמודי מוצר

העדר תוכן בעל ערך מוסף, כזה שמסייע לגולשים להבין את התועלות והיתרונות של המוצר - הוא שגיאה נוספת שבעלי אתרים מבצעים בניהול עמודי המוצר שלהם. תוכן איכותי ולא רזה הוא מרכיב בסיסי בכל פרויקט קידום אתרים.

טעות מספר 9: העדר פונקציונליות לביצוע שיתוף

כדי לאותת למנועי החיפוש השונים שהאתר הוא רלוונטי, איכותי ומהווה אוטוריטה בתחומו, חשוב יהיה לשלב בו כפתורי שיתוף על מנת לאפשר לגולשים להפיץ את התוכן ברשתות החברתיות השונות.

 רבים מבעלי האתרים בוחרים לדלג מעל הרכיב הכה חשוב הזה בעולם של קידום אתרים, ומפספסים כוח אמיתי שניתן לגולשים להסביר למנועי החיפוש עד כמה המותג הוא רלוונטי עבורם.

טעות מספר 10: העדר מפת אתר וקובץ robots.txt מטוייבים

מפת אתר וקובץ robots.txt הם מרכיבים חיוניים בכל פרוייקט קידום אתרים. הם מסייעים למנועי החיפוש השונים להכיר את מבנה האתר, להבין אילו עמודים כדאי וחשוב לאנדקס, מהם המשאבים שכדאי יהיה למנועי החיפוש השונים להשקיע על מנת לסרוק כל אחד מן העמודים, ולגלות על דפים שהוסרו מן האתר או נוספו לאתר כל העת.

 

בעלי עסקים שלא מטמיעים שימוש נכון במפת אתר וקובץ robots.txt מפספסים כלים חשובים ביצירת קשר עם גוגל ומנועי חיפוש אחרים.

טעות מספר 11: שימוש לא אופטימלי בקישורים פנימיים

לקישורים פנימיים ישנה חשיבות עצומה בעולם של קידום אתרים. קישורים פנימיים מאפשרים לגולשים לגלות מוצרים דומים לאלו שחיפשו באתר המסחר, להשאיר אותם זמן רב יותר באתר, וכן מסייעים למנועי החיפוש השונים לגלות עמודים חדשים באתר שלא הכירו קודם לכן, במטרה לאנדקס אותם.

 

בעלי אתרים שלא מטייבים את פרופיל הקישורים הפנימיים באתר עושים טעות גדולה ומוותרים על כוח עצום שמאפשר להם לבצע דיפרנציאציה בין עמודי האתר ולהעניק כוח לעמודים החשובים.

טעות מספר 12: טיפול לא מספק בסוגיות טכניות

באתרי מסחר, כבכל אתר, לאורך זמן, תכנים קיימים הופכים להיות פחות רלוונטיים, ותכנים חדשים מוטמעים כל העת. זאת הסיבה שמעת לעת, נאלצים מנהלי האתר להסיר עמודים מן האתר. כאשר מבצעים זאת בצורה לא נכונה, בלי הפניות מסודרות, עלולות להיות לכך השלכות על תהליך הקידום.

 בנוסף, דווקא בשל היותם של אתרי מסחר אתרים המציגים לעיתים תוכן דומה בשינויים קלים, ישנה חשיבות לשימוש בתגית קנוניקל, על מנת לסמן למנועי החיפוש אילו עמודים באתר כדאי יהיה לאנדקס, ולהימנע מתוכן כפול.

 בעלי אתרי מסחר שלא מבצעים הפניות כנדרש ולא מטמיעים תגית קנוניקל בעמודים הרלוונטיים באתר, יכולים לפגוע בתהליך הקידום של האתר.

טעות מספר 13: טעינה איטית של עמודי האתר

בשנת 2021 מתכוונת גוגל לשים דגש מיוחד על חווית השימוש של גולשים באתרים, ובפרט על היבטים שונים הקשורים במשך הטעינה של עמודי האתר. טעינה איטית ומסורבלת של עמודי האתר השונים תגרום לפגיעה בביצועים של האתר, ותספק חווית משתמש לא אופטימלית.