מיתוג לאירועי מכירה


כשאתם ניגשים לעצב את חנות האונליין שלכם יש מספר ״חוקים״ שעליכם לעמוד בהם, חשוב שתזכרו - עיצוב מקצועי ואסטרטגי יכול להפוך לנכס אמיתי כשמדובר בהעלאה של מכירות בחנות האינטרנטית שלכם. עיצוב נכון מייצר את התחושה הנכונה אצל הלקוח הפוטנציאלי, מעורר בו רגשות ומשמש כפקטור מאוד משמעותי באשר לזמן שאותו מבקר יעביר בחנות האונליין שלכם וגם בהחלטתו הסופית האם לקנות או לא.

קיימים אינסוף שירותי מיתוג שניתן להשתמש בהם אבל ברוב המקרים בעל עסק שרוצה לעצב את חנות האונליין שלו לא מבין עד הסוף את המשמעות שעומדת מאחורי מיתוג ועיצוב נכון, מה המשמעות של להיות בולט, ייחודי ושונה אל מול המתחרים הרבים ברשת. ואם אותו בעל עסק לא מבין עד הסוף את המשמעות הזו הרי שוודאי שהוא לא יבין למה להשתמש בעיצוב מיוחד כשמתקיים אירוע מכירה.

 מהם אירועי מכירה ואיך זה משפיע על חנות האונליין שלנו?

מיתוג חנות שופיפיי

 כשאנחנו מדברים על אירוע מכירה אונליין אנחנו מדברים על ימים מיוחדים כמו Cyber Monday, Black Friday, Shopping IL, יום הרווקים הסיני וכיו״ב בזה.

 כבעלי חנויות אינטרנטיות אתם חייבים להיות מודעים לאירועים אלו ולהשתמש בהם כמינוף להגברת המכירות היומיומיות. למה אנחנו מתכוונים? אם לצורך העניין אתם משתתפים באירוע מהסוג הזה הרי שכבר העלתם את רמת החשיפה של חנות האונליין שלכם ליותר מבקרים שאולי לא היו מגיעים אליכם אילולא אותו אירוע. נתון חשוב נוסף שיש לזכור היא העובדה שבאירועים מהסוג הזה כמות המכירות גדולה מבכל יום שגרתי אחר ולכן, אם הכנסתם לעסק כמות כסף גדולה הרי שתוכלו לכסות עלויות קדימה ולהתמודד עם חודשים בהם ההכנסה מהחנות שלכם נמוכה יותר.

 מה אנחנו מרוויחים?

 ברוב האירועים הללו ישנו סינון מקדים של עסקים וישנם מספר פרמטרים שתצטרכו לעמוד בהם כדי להיכנס, אחד מהפרמטרים הללו הוא עיצוב. אם תעמדו בדרישות הללו תקבלו חשיפה גדולה יותר ובפועל, תמכרו יותר מוצרים מחנות האונליין שלכם. לצורך הדוגמא - גוגל ישראל הקימה את אירוע המכירות Shopping IL ואם תיכנסו לרשימת בעלי החנויות האינטרנטיות שמשתתפות באירוע זה תיכנסו מיד למעגל החנויות שגוגל מפרסמת באתרים ענקיים כמו Ynet, Zapומאקו. תבינו, לפרסם במקומות כאלו יכול לגרור הוצאות של כ 10-20 אלף שקלים בחודש - סכומים כאלו אתם תחסכו מהתקציב הפרסומי שלכם ובמקביל תקבלו חשיפה עצומה לאין שיעור. נשמע טוב, נכון?! מחקרים מראים שיותר מ 50% מהקונים מתחילים את מחקר הקניות שלהם לפני האירועים הללו כחודשיים מראש ועל כן חשוב מאוד לתכנן מראש ולהתחיל מוקדם קמפיינים שמיועדים לאירועים אלו.

 

 אתם וודאי שואלים את עצמכם באילו מספרים מדובר:

 פלטפורמת שופיפיי מדווחת על עליה של 220% בכמות המבקרים בחנויות האונליין באירועי בלאק פריידיי וסייבר מאנדיי בשנת 2016, אחוז המכירות מאירועים אלו עלה ב 21.6% מהשנה הקודמת. שימו לב שלא מדובר בעליה באחוז המכירות בהשוואה לימים רגילים אלא בהשוואה לשנה שחלפה והרי ידוע שבכל שנה מצטרפות מדינות נוספות לחגיגת הקניות הזו ועוד ועוד אנשים קונים דרך חנויות האונליין השונות.

 בשנת 2016 קמעונאים שהשקיעו באסטרטגיה העיצובים שלהם דרך ערוצי המובייל, ניוזלטר, שיווק ברשתות חברתיות והתאמת האתר לאירוע העלו בממוצע את אחוז המכירות שלהם ב 30% כך שאם תשכילו לשלב נכון את כל כלי השיווק שניתן להשתמש בהם תבטיחו לעצמכם שהמבקרים בחנות האונליין שלכם יזכרו אתכם ביום האירוע.

 נתון מעניין נוסף מספר לנו שמבקרים חדשים בחנויות השופיפיי בעת אירועי הבלאק פריידי מוציאים בכ - 50% יותר ממבקרים ותיקים, החשיפה לקהלים חדשים היא עצומה.

חנות שופיפיי באירועי מכירה

 אז למה לעצב במיוחד את החנות שלכם לאירוע מכירה?

 תחשבו על זה ככה - מכירות זה עניין מאוד פסיכולוגי, מה שהמבקר בחנות שלכם יחשוב ישפיע באופן מובהק על החלטת הקנייה שלו. נניח ונכנסתם לרשימה שגוגל מפרסמת והופיע באנר של חנות האונליין שלכם במאקו, משתמש שלוחץ על הבאנר מגיע אל חנות האונליין שלכם, רואה לוגו בצבעים מותאמים לאירוע המכירה, תמונות מתחלפות של מוצרים במבצע, עיצוב גרפי רלוונטי לאותם מבצעים וכיו״ב. מה שקורה בראשו של אותו מבקר זה שהוא מבין שהחנות שלכם מעניקה הנחות במסגרת אירוע מכירה ולכן, הפוטנציאל שהוא יישאר בחנות שלכם וימשיך להסתובב בה גבוה בהרבה מול חנות אונליין שאינה משתתפת באירוע.

 מומחים בתחום השיווק ממליצים להסתכל על אירועים אלו כעל ״אירוע השקת מוצר״ וזאת בשל העובדה שמסביב לאירועים אלו ישנו רעש גדול - סיקור תקשורתי, שחקנים גדולים שמשתתפים במשחק, אינסוף פרסומים, הנחות והטבות ואתם עלולים להיעלם בתוך כל המופע הענק הזה. לכן, אם תתייחסו לאירוע כאל השקתו של מוצר חדש ותשקיעו בעיצוב ובמיתוג לקראת האירוע, תוכלו לבנות התרגשות סביבו בימים ובשבועות שלפני ולמשוך אליכם קהל שזוכר אתכם.

 התאמת הגרפיקה לאותו אירוע, הכנה נכונה ומדויקת לקראתו ופרסום האירוע בערוצים השונים, יצירה של אירועים מקדימים לאותו אירוע מכירה, כל זאת ועוד עשויים להזניק את המכירות של חנות האונליין שלכם לגבהים חדשים בימי האירוע עצמו וכדי שתבינו באילן מספרים מדובר נספר לכם למשל שמגזין פורבס דיווח על מכירות של 14.5$ ביליון בבלאק פריידיי האחרון רק בארצות הברית (מדובר באירוע שמתפרש על העולם כולו), למעלה מ -60% מהמכירות הללו נעשו בחנויות האונליין השונות ברחבי הרשת. מבינים את הפוטנציאל?

אנו יודעים לשלב את חבילות המיתוג יחד עם השיווק המתאים 

חבילה צרה

  • סליידר
  • עיצוב ניוזלטר
  • שליחת קמפיין ניוזלטר
₪800
המומלץ ביותר

מומלץ

  • סליידר
  • עיצוב ושליחת ניוזלטר
  • 6 פוסטים בחודש
  • ניהול מלא של הקמפיינים
  • A/B טסטינג + אופטימיצזיות
₪3000

פרימיום

  • סליידר
  • עיצוב ושליחת ניוזלטר
  • 12 פוסטים בחודש
  • ניהול מלא של הקמפיינים
  • A/B טסטינג + אופטימיצזיות
  • דו"ח על תוצאות הפרסום
₪4500